4 oktober - Reisverslag uit Cuzco, Peru van eleonorafa - WaarBenJij.nu 4 oktober - Reisverslag uit Cuzco, Peru van eleonorafa - WaarBenJij.nu

4 oktober

Blijf op de hoogte en volg

07 Oktober 2014 | Peru, Cuzco

Vanochtend was ik al heel om 4.00 uur wakker. Nog wat gaan lezen over het hostel waar ik naar toe zou gaan vanochtend en over de bezienswaardigheden die ik vandaag af wilde laten strepen van mijn boleta touristica. Toen het lichter werd heb ik me gedoucht, dat was schrikken want het was koud, wat ik niet verwachtte omdat het meisje me gisteren in de andere kamer had laten voelen dat het water warm was. Dat koude ben ik niet meer gewend zeker niet nu het 's nachts koud is.
Vervolgens heb ik me op mijn bed voor het raam geïnstalleerd met een schrift en het lonelyplanet boek want ergens bekroop me toch het gevoel dat het niet goed zou zijn om naar het hostel te gaan waar ik vandaag besproken had. Ok het was wel een kamer met uitzicht over de stad maar nu ik de omschrijving nog eens door las stond, buiten dat het er een bakkerij was, er altijd een hardcore hippie groove was. Dit laatste heb ik geprobeerd te vertalen maar ik kwam er niet echt goed uit wat dat betekende. Toen ik er gisteren was wezen kijken leek het me wel te kunnen zeker omdat ik gepaaid werd met lekkere vers gebakken koekjes. Dus toen ik net op internet ging zoeken wat "if you want to shop for San Pedro experiences or make organic pizza's, it's your spot" betekende begreep ik dat het om drugs ging en dat ging me toch te ver. Daarom toch maar weer gezocht naar het hostel dat hoog op de berg lag en niet met een taxi te bereiken was en waarvoor je een forse klim moest maken zoals beschreven werd. De vorige keer komende uit Lima durfde ik dat niet aan en terecht. En nu eigenlijk ook niet omdat ik dacht dat het te ver weg was. Dus alles nog eens goed uitgezocht en het leek me wel mee te vallen. Voor de zekerheid nog even gependeld en ook die gaf aan ok. Als het niets leek kon ik altijd nog naar het drugshotel, wat overigens helemaal niet zo op mij over was gekomen, teruggaan. Dat zou dan ook weer een ervaring zijn.
Maar eerst ontbijten. Dat was in een andere zaal, buitenom door een nauw steegje. daar stond een klein maar mooi opgemaakt buffetje klaar met tevens een warme hap die bestond uit zoete gebakken aardappelen, in kleine stukjes gesneden worstjes en een schotel van uien, paprika, stukjes aardappel en kruiden. Heerlijk. (Ik begrijp nu pas dat in Peru desayuno een gewone warme maaltijd is en eigenlijk de hele dag tot een uur of 16.00 kan worden gegeten.) Er waren tevens 2 soorten sap van versfruit maar die leken toch aangelengd met water omdat ze een nasmaak van chloor hadden. Het was een kil bedompt zaaltje zonder ramen waar het ijzig koud was. Ik zat te bibberen als een juffershondje en dat kon zelfs de cocathee niet tegen houden. Dus snel gegeten en betaald. Daar werd geen punt van gemaakt ook al had ik gezegd dat ik wellicht meerdere nachten wilde blijven. Maar geen uitzicht is geen optie voor mij.
Dus om even voor negenen mijn rugzakken opgehesen en op weg. Ik had al bedacht dat ik niet de trappenstraat zou nemen maar die verderop voor auto's. Daar had ik mazzel want de straat was opgebroken en dus konden er geen auto's langs en hoefde ik niet over de stoep, met toch wel wat treden, maar kon ik gestaag omhoog lopen. Natuurlijk wel af en toe rusten maar het viel me reuze mee. Het was nu eigenlijk alsmaar rechtdoor omhoog. De straat ging over in de Suytuqhato waar ik op nummer 848 moest zijn. Dit was voetgangers gebied. Er waren alleen maar traptreden en daarom konden er geen taxi's komen. Bij nummer 726 werd ik nog aangesproken door een kamer verhuurder en die vroeg of ik een kamer zocht. Ja dus, maar wel met uitzicht. Dat was ok. Dus ik dacht ik kan altijd even kijken. Je weet maar nooit. Via allemaal sluipgangetjes en trappetjes en dit met volle bepakking kwam ik bij de kamer die geen enkel venster bleek te hebben en een blinde deur. Dus weer dezelfde weg terug gestommeld. Gek genoeg was nummer 848 vlak bij en zag er vanaf de buitenkant prima uit. Het had een lange muur. Toen de deur op mijn bellen geopend werd en ik naar binnen stapte stond ik op een bordes/plateau waar 2 schapen, een aantal eenden, kippen en een paar katten rond liepen met een machtig en prachtig uitzicht over de stad. Ik was sprakeloos (en dat gebeurd niet vaak). Dit was de plek waar ik wilde blijven en ook langer dan 2 nachten en dat voor maar 30 soles per nacht inclusief ontbijt. (ca 9,00 €, terwijl 100 soles per nacht hier heel gewoon is voor een simpel hotel)

  • 07 Oktober 2014 - 10:57

    Tiny:

    Hoi Eleonora,

    Hahaha, verrry organic happy pizza's, goed dat je er achter kwam dat dat niet helemaal was wat je in eerste instantie dacht. Niet gependeld zeker ;)
    Bijzonder hoe je dan toch op het in alle opzichten juiste adres terecht komt. Ik vind het heel leuk om te lezen over je interessante ervaringen en mooie avonturen. Ik ben benieuwd wat je volgende ervaringen gaan zijn.
    Liefs, Tiny

  • 13 Oktober 2014 - 17:01

    Samantha:

    Wat een verhalen! Vertrouw op je intuïtie en laat je daar niet van af praten, dan komt het allemaal goed. Moet een prachtige plek geweest zijn, met dito uitzicht.

    Goede reis!

    Avontuurlijke groet,
    Samantha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 09 Sept. 2014
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 5359

Voorgaande reizen:

15 September 2014 - 12 November 2014

Peru 2014

Landen bezocht: